Monday, December 31, 2012

Day 10-11 - cuti-cuti Amarika - misi mencari jalan pulang..

Day 10 dan 11.
Journey :  Los Angeles - The Colony Texas
Distance : 1,500 miles (2,400 km)
Hours driving : 11 hours (1st day) and 10 hours (2nd day)
Temperature : 6C ... -1C .. 8C ... 4C...








Good bye California........... terima kasih atas pengalaman yang tidak ternilai.......







Good bye Arizona.... negeri yang sangat cantik....








Good bye Albuquerque..... bandar yang unik...







Good bye New Mexico....






Welkam beeekkkkk............ TEXANS .







heemmm... home sweet home... laundry time.





Cuti-cuti Amarika 2012 sudah tamat.

Terima kasih buat semua yang setia mengikuti cuti-cuti bajet kaktek sekeluarga.

Jika di tanya tempat yang sangat kaktek harap dapat berkunjung lagi.... bukan ski valley, bukan mencari mickey, bukan kota setan... tapi sudah tentu Grand Canyon.
Keindahan ciptaan Tuhan yang tidak jemu di tatap dan berada di sana mengingatkan kita kepada kematian.
(mati jatuh tergelincir laa...)


Seperti yang dijanji,

Budget cost appx.

Lodging 10 malam utk 2 bilik hampir usd1000
Tiket taman tema (disneyland dan VIP Universal studio) usd1,400
Parking taman tema usd15 dan usd25
Tubing game di Taos Ski Valley usd100
Grand Canyon entrance fee usd25
Sight seeing bus Vegas usd120
Food sendirian berhad sudah jimat appx usd600
Gas untuk total perjalanan 3,500 miles (5,600 km) appx usd570
Tol - tarak.

Total minimum rabak adalah usd 3300 tidak termasuk souvenir.


Esok kita mula makan lauk telur only hokeh.


Tengkiu everibadi... and epi new year .......

9 comments:

Shamsiah Abdul Rahman said...

Welcome home Kak Tek..

p/s; Nak subenir..

Real Life in Malaysia said...

Assalamualaikum Tuan Rumah ... ter detour dari rumah Sham ke sini ... your cuti-cuti journey stirring memory ... selamat balik and to the reality of mendobi ...:)

salam :)

PatinPasta said...

Betul tu, Grand Canyon cantik sungguh. Beyond cantik. Duduk saja tepi tebing sambil tengok permandangan gitu, berjam2 pon no hal.

Anyway.. welkem back and selamat tahun baru!

ahkakbatik said...

Sham, lauk tulur banyak.. boleh ni buat subenir... :))


waalaikumsalam RLIM.. the journey was inspiring and well worth. Thanks for dropping by...
ececeh... cakap dgn cikgi omputeh tetiber rasa macam mat saleh..



Aida.. cantik kt kita tak semstinya cantik kt org len... abe gapo dok tepi padang golf je dia kata cantik.
hang tutup komen blog, taklehler kaktek beromen kt sana lagi.



Cik Mazni yg tuleh komen pastu delete... sila baca cuti2 amarika saja kendian jgn baca yg len... ahkak ni pemalu.. hikhik. cepat mai idakler den rasa bersalah simpan hanbeg awak lelama.. rasa nk pakai je kang.

Dinas Aldi said...

Adoih sakit punya pasai dah terlepaih beberapa entri jalan2 Amarika. Takpa nak pi baca lepaih ni.

Selamat masak lauk teloq. Teloq pun sedap jugak, kihkih..

harnidahussin said...

kak tek:
bestnyer....
teringin nak pi grand canyon..huhu

tapi kat sana nampak tandus jer kan...

ahkakbatik said...

Dinas.. jalan2 tu hari bawak telo rebus buat bekfes.. 2 hari je telan.. pastu semua kentut2.... bayangan sat 6 org nya kentut telo rebuih?




Nida... dlm canyon memang tandus.. belahan tanah dlm bumi memang tak subur kot. beli tiket 2 keping je ok lagi tu.. mehler cepat!

hainom OKje said...

Banyak berjalan luas pandangan....aku? gi Langkawi ajelah...he...

ahkakbatik said...

Aku lom pernah sampai langkawi... huhuhuuu....