Monday, August 22, 2011

baaalik kampung..... oooooo balik kampung....

Meh layan gambar-gambar kaktek balik kampung.....


Dallas hi-way jem 6 minit ada kereta skidded..





flyover yang lagi banyak dari kereta...... 





dah keluar bandar..





masuk kanton Kaufman..





dah nak sampai rumah Najeb selepas sejam suku perjalanan..(100km)






sampai kammpung....
ayah najeb punyai 10 ekar tanah...(!!!)
tanah us banyak... murah lah kata orang tapi kaktek belum usha berapa rege...





angsa hidup!!





ibu cik mat pun jakun.. kg ibu kt setapak, ayam itik beli kt pasor je..





seronok sungguh..
walaupun tanah luas, tapi suhu yang ekstrem tidak mendatangkan hasil dari tanah...





dah puas kejar anak itik...





ready for iftar...


8 comments:

dieya said...

cepat ler kaktek beli tanah kek sinun.. gi jadik jiran najeb.. tak sabo nak tengok kaktek naik kuda nih.. takyah ghisau kena saman pencemaran udara, back to nature gituuu

ahkakbatik said...

haaa iya ek..... ko mai sini kang kaktek suruh buang hajat besar kat tengah ladang je.... nature gitew...

somuffins said...

AB
Soklan ala pandai tak berapa pandai... Najeb tu orang Mesia eh? Kita nih minat itik angsa tapi lebih minat pada itik yg kalerful.. CS

Maya Marisa said...

Sokong cakap dieya! Kak tek beli 100 ekar pastu nnti kasi ternak lembu ker, kuda ker. Amacam? Ok tak?

razzlina said...

Ellehhhhhhhhh!!!!! my house also got ducks lehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! (ngan idung kembang kempish sebab bangga maahh)

ahkakbatik said...

CS.. jwapan buat soklan pandai... mak najeb malaysian darah melayu-kemboja... bapak najeb american darah pure kemboja.... pak najeb dah dok sini 20 tawon... mak najeb baru dok 5 tawon... cekian kisah najeb anak banak...




Maya... tak ok! tak kuasa aku nak ngutip taik kuda je.... dengki takmau nengok kaktek vogeh le tuh!




daimen... ducks hang dimakan org melayu... duck sini dimakan omputih.. tak sama... tak sama.... (sambil kembangkan idung yg memang sedia kembang...)

PatinPasta said...

* komen dalam mode separa takut :D

Kak Tek,
KIUT la Cik Mat posing ala jeling-jeling gitu! Tiru aksi Maknye posing kot? :D

Setuju Kak Tek beli tanah. Ternak lembu yang tompok hitam putih tu. Sekor lembu = 40 liter susu/day. Pastu Kak Tek pasorkan kat seluruh Amarika. Femes gitu.
* saya apply keje jadi tukang bagi lembu makan, buleh? :D

ahkakbatik said...

Aida,
hah! dah eksyen kicap berani hang mai sini!!

pekata hang apply keje ngepos kicap dulu.... kita testing mula dari....sekarang!!