Saturday, August 21, 2010

aku kangen, rindu, homesick..

Entah kenapa hari ni hati rasa sayu je... meruntun-runtun rasanya nak balik mesia sekejap.
Sekejap je.... takmau balik terus kang malu kat orang kampung.....

Orang lain datang amerika duduk berbelas puluh tahun, aku datang 3 bulan je..... macam kena buang kerja atau kena deport pulak.

Ramadhan fever kot...... nak balikkkkkkkkk................ huuuu........
Kenapalah abe gapo takde saham 10 juta dengan MAS macam laki si Kaca....!!

Tiap kali kelik blog dia, dia sibuk nak balik mesia... kelik lagi, tengah sibuk nak balik lagi.... kelik lagi, laki dia pulak terbang pi spain... macam naik beskal pi pasor je jaraknya...

Masuk blog orang lain sibuk cerita nak buat apa sambut raya... nak tukar langsir kaler apa.... nak tuka sofa brand apa..... nak balik kampung siapa....

Apartment ni tak pakai langsir... blinder putih bodoh ..., nak gantung lampu kelap-kelip pun taktahu nak cari dimana... nak gantung cemana... malu pun ada nanti terglemer ..Lagipun tiada siapa nak datang beraya..

Jadinya aku spend masa tiap hari mengadap ladang... bilalah ladang aku nak cantik macam ladang k-june.
Susun pokok kaler-kaler, perigi letak kat mana, ayam itik sumbat di mana.., carikan reban.. jual sayur nak cari duit beli traktor.... rasa macam angau pun iya...





Kelik punya kelik jumpa pula gambar lama dalam folder.....huuuuu... izinkan aku menepek gambar untuk menghilangkan sedikit kerinduan....




Laaagi aku nak balikkkk......... !!!

Psstt... gambar dilebarkan untuk efek yang lebih gempak.... jadi nampak macam sebesar padang bola pulak.

Ternampak-nampak cik mat bermain dengan jirannya cik man 3 otomen, tempat tanam pokok rambutan, manggis dan belimbing buluh yang kiok sebelum ditinggalkan..... bukan salah aku depa kiok... salah laki aku beli pokok cinonet... leceh nak jaga...

Apa-apapun aku suka salahkan laki ..... aku yg lupa masak nasi masa dah bangun sahur pun aku salahkan dia...haha.....

Baaalik kampung........
ooooooo balik kampung.....
ooooooo balik kampung....
hati girang........

13 comments:

T said...

Homesick tu normal, especially first couple of years. Lepas tu boleh justify makan ice-cream sebab nak cheer yourself up. kalau ada gelato pun lagi sedap. anyway, those yang cakap dia tak homesick masa baru datang tu sebenarnya nak cover up sebab dia lagi homesick.

kj said...

betul tu, adatlah baru berhijrah..
lama2 sikit sok (kalau tak balik selalu mcm akak ni) oklah..

tu la ari tu lg kak dah ajak berldg, alasan sibuk lah, penatlah,berebutlah..

tek, cuba check free playgroup program utk cikmat..drp duk aje, blh gak dia main2 dgn bdk2 lain..

Unknown said...

aku nk ahmerika sick buleh tak... aku nk g ahmerika..nk g ahmerika... bila la buleh jejak kai g ahmerika... sob sob son...

by pisang (pc pinjam daaaaaaa)

ahkakbatik said...

haha T..
mula-mula ice cream lepastu cheese.. lepastu tukar saiz baju...


kj..
laaa ada yg fre ke? tgk plg dekat kena $170, 2 kali seminggu.... ok nak pi gugel..

pssst 2minggu berladang saya dah level 15.... kang kj tertinggal jgn jeles...



pisang, meh mai jgn lupa bawak kicap 5 botol besar untuk aku..

dieya said...

alalala ciannye dia sakit rumah rupanya.
rajin2 becucuk tanam dlm FV yek. nnt ladang dah maju boleh balik kampung selalu.

kalu takde org dtg pun boleh je hias gumah lawa2 letak lampu lip lap for personal satisfaction.. pastuh bleh ajak menantu kak tek si jennifer tuh dtg beraya eh!

Anonymous said...

errrkk ahkak batik..salah satu cara nak dapatkan tiket kapai terbang dari laki..jangan MINTAK depa belikan, tapi SURUH depa belikan..

banyak beza mintak dengan suruh tu kalau ahkak nak tau...kalau mintak tu kena buat muka syomel, tulus dan mulus kot2 je nak dapat..kalau suruh tu buat jerk muka konfiden macam laki kita ada salam 10 juta dengan MAS...

-kaca-

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

balik kak raya kat sini

ahkakbatik said...

dieya,
tengah tekun berladang ni... jual sayo simpan duit nak beli tiket..


kaca,
ahkak dah gitau abe gapo suh beli tiket.. dia habaq laki ko layan sekeping tikt... dia layan 6 keping makanya kena tunggu saham 60 jota...... sploh jota rupeah no poblem..dah ado..



brutalsolo,
kang akak sms bagi addereh sini tuk ko anto tiket kapai kat akak ek..

~jeet~ said...

sian akak ye.. takpela akak ngan family dr bebudak studi yang solo molo tu lagi sebak..nak2 time raye..

(sy ckp mcm ade pgalaman..padahal seumo idup dok mesia..hahaha..)

PatinPasta said...

Kak Tek,

Bawak bersabo.. tarik napas, hembus....

Hmm.. tapi tuh la kan? Mega sensitip time2 bulan posa, nak2 lak dekat raya nanti. Orang bagi salam pon rasa nak hangin jek. Huhu!

* formula kurengkan homesick, jangan tengok sebarang gambo rumah, langsir rumah or even rumput kat Mesia. semoga berjaya!

ahkakbatik said...

jeet.... ko dah bagi hint banyak kali dah... iyolah ahkak carikan calon ek...



aida... pandai ko cakap ek.... tapi tampal gak sambal petai!!

razzlina said...

sob...sob.........

aku baru baca posting ko yg ni....huhuhu...srotttttttt(sedut hinguih)...

aku pung....aku pung windu jugak saat2 gemilang kita bersama..........huhuhu....

dah aku takleh emo lebey2 kang meroyan...

ahkakbatik said...

sob...sob.... ko takmo pindah lagi ek... takpong belakang rumah aku masih kosong.... belilaaa...belilaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!